10 detalii care influențează fotografiile

Ca orice alt fotojurnalist de eveniment, am avut parte, la multe dintre botezurile sau nunțile la care am fotografiat, de diverse inconveniente, mai mici sau mai mari, care au influențat calitatea rezultatelor finale. Pe baza experiențelor pe care le-am avut, voi încerca să listez câteva detalii care pot ajuta (sau nu) fotograful :

1. Lumina.

În mod oarecum surprinzător, mi se pare cel mai ignorat aspect în organizarea unui eveniment. Majoritatea restaurantelor (chiar și cele foarte bine cotate) nu au o schemă de iluminare care să ajute la crearea unei atmosfere intime, calde; sursele de lumină sunt plasate în multe cazuri exclusiv pe tavan, rezultând o lumină dramatică, cu umbre puternice, nu foarte potrivită unui eveniment care trebuie să fie caracterizat de confort și relaxare. Aș mai enumera la capitolul «așa nu» spoturile, laserele, reflectoarele puternice și lumina variabilă, trecând prin diferite nuanțe și intensități. Toate acestea creează o atmosferă de club și, dincolo de faptul că influențează negativ fotografiile, au un efect mai degrabă obositor asupra invitaților. Sugestia noastră este să discutați și acest aspect cu organizatorii și cu fotograful.

2. Decorațiunile.

Sigur că această chestiune ține de gusturile fiecăruia, însă putem enumera câteva bune practici observate la diverse evenimente: less is more, deci decorațiunile în două culori ar trebui să fie de ajuns; opulența nu este pe lista preferințelor noastre – decorațiunile minimaliste, da. Aranjamentele și obiectele nu trebuie să iasă în evidență, ci doar să ajute, să sprijine evenimentul.  Evenimentele tematice sunt uneori de preferat celor clasice, tocmai prin faptul că toate elementele (flori, ornamente, huse etc.) se potrivesc și se completează.  Baloanele folosite în exces nu fac altceva decât să aglomereze inutil spațiul.

3. Mâncarea și băutura.

Sunt câteva aspecte de precizat la acest capitol: în primul rând, preferăm să nu fotografiem atunci când invitații sunt la masă ; nimănui nu îi face plăcere să fie fotografiat atunci când mănâncă :); în al doilea rând, la fel ca decorațiunile, mâncarea ar trebui să fie un detaliu al evenimentului, nu un actor principal. De aceea, mesele nu ar trebui încărcate inutil, mai ales cu sticle sau bidoane cu suc. Din motive evidente, servirea mâncării nu reprezintă unul din momentele pe care le fotografiem :)

4. Spațiul amenajat pentru fotograf.

Fotograful trebuie să beneficieze de un loc cu o vizibilitate foarte bună asupra întregului spațiu de desfășurare a evenimentului, cu acces la surse de curent și, pe cât posibil, fără riscul de a-i fi deteriorat echipamentul. Majoritatea fotografilor folosesc cel puțin două aparate foto, 3-4 obiective, un laptop și medii de stocare pentru back-up. Este important ca ei să se poată concentra exclusiv asupra evenimentului și nu asupra locului unde își depozitează aparatura.

5. Colaborarea cu cameramanul.

Acest lucru este important mai ales din perspectiva luminii. Mulți fotojurnaliști încearcă să acopere întregul eveniment fără a utiliza blitzuri sau reflectoare, tocmai pentru trece, pe cât posibil, neobservați și pentru a nu influența lumina naturală. Uneori, unul dintre cei doi trebuie să folosească alte surse de lumină, influențând astfel și rezultatele celuilalt (lumină mult mai dură, umbre puternice, izolarea subiectului față de fundal etc.). Este recomandabilă o scurtă discuție pe această temă între cei doi, înainte de eveniment.

bucurie la nunta

6. Interacțiunea cu invitații.

Ca fotojurnaliști, încercăm să surprindem emoții, zâmbete, interacțiune; de aceea, orice moment petrecut pentru a realiza clasicele fotografii de grup are un impact asupra rezultatului final. Niciun fotograf nu este deranjat de des-întâlnitul «fă-ne și nouă o poză», dar am prefera să fie o situație cât mai rară. Ați fi surprinși să aflați ca, în multe cazuri, un simplu «point-and-shoot» are rezultate mult mai bune la pozele de grup decât un aparat profesional.

7. «Desfășurătorul» evenimentului.

În «folclorul» fiecărui fotograf de eveniment există cel puțin o situație în care unul dintre momentele importante a fost (aproape) ratat, pentru că nu a știut când este programat. Pentru a evita asta, fotograful trebuie să știeordinea momentelor importante din eveniment și, măcar estimativ, orele la care vor avea loc. Pe lângă discuția inițială despre desfășurător, este recomandabil ca fotograful să fie anunțat în ziua evenimentului de orice modificare survenită între timp.

8. Personalul.

Din păcate, personalul restaurantului privește, de multe ori,  fotograful ca pe un prestator de servicii care nu merită prea multă atenție :) Sigur că nu există o regulă, însă respectul reciproc este cel puțin recomandabil.

9. «Mărturiile»

tipărite în timpul evenimentului. Pentru a putea surprinde majoritatea momentelor importante, fotograful trebuie să se concentreze doar asupra evenimentului. Dacă mirii doresc astfel de mărturii, este recomandabilă angajarea unui al doilea fotograf, care să se ocupe exclusiv de realizarea și printarea acestora.

10. Cel mai important: zâmbetul.

Nu în ultimul rând, relaxarea, zâmbetul, naturalețea și buna dispoziție sunt cuvintele-cheie pentru orice eveniment. Contrar ideilor clasice, puteți zâmbi și în biserică :), căci respectul față de această instituție nu se traduce prin rigiditate.

bucurie la cununia religioasa

De asemenea, recomandarea noastră este să faceți doar lucrurile care vă reprezintă. Nu invățați un dans foarte complicat doar pentru nuntă, pentru ca apoi să vă chinuiți să nu îl greșiți.

Comentarii

  1. Salut!
    Foarte adevarat ce ai scris aici.
    Referitor la decoratiuni pot sa spun ca am avut si eu ceva “dificultati” cu acele suporturi imense de flori asezate pe mese…nu se potriveau deloc si chiar erau incomode datorita inaltimii lor. Atunci cand invitatii doreau acele fotografii “de grup” la mese se ridicau si le dadeau jos de pe masa. Deloc placut as spune.
    Dar stii cum este…. gusturile nu se discuta.
    Numai bine si … spor la scris si fotografiat.
    :)

    20 Ian 2010 / 12:19

  2. Subscriu. Nu stiu cine a inventat zagarie-norii aia cu flori si panglici de pe mese…

    27 Ian 2010 / 12:48

  3. Cristian

    Aveti dreptate ca multe probleme apar cand fotografiem un eveniment, dar … trebuie sa gandim ca suntem profesionisti si ne adaptam oricarei situatii. Sa fiti siguri ca exista unele persoane care se plang de noi fotografii, dar trebuie sa ne desfasuram activitatea pentru a reusi sa oferim cele mai calitative servicii.
    Tin sa va felicit pentru acest site si pentru problemele pe care le discutati, deasemenea va felicit ca indemnati prin mesajele voastre ca cei care doresc sa intre in aceasta profesie sa inceapa cu educatia – multi cred ca fotograful de eveniment se formeaza in 24 de ore prin cumpararea unui echipament.
    Daca am deranjat cu ceva, va rog frumos sa imi comunicati, imi prezint scuzele si mi-ar placea sa pot coresponda cu voi.
    Va doresc sa aveti un an plin de comenzi, impliniri si cat mai multe succese.
    Cristian

    22 Ian 2011 / 20:36

Lasă o vorbă




©omiedecuvinte.ro 2010. Toate drepturile rezervate

Go away!